X
تبلیغات
هیئت عشاق الزهرا (س) شهرستان قاین - شبهه شناسي
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | ارتباط با ما
خورشيد کربلا

با توجه به اينكه حسين عليه السلام از قدرت بنى اميه و از ضعـف و زبونى مـردم زمـان مـطلع و آگـاه بود و رفتاركوفـيان را با پدرش على عليه السلام و برادرش امام مجتبى ديده بود، پس چرا قيام كرد و مانند برادرش حضرت امام حسن عليه السلام با حكومت وقت كنار نيامد؟

1 ـ ريشه كن كردن مظالم حكومت اموى

يكى از بزرگترين فلسفه قيام حسينى ايستادگى در برابر ظلم و ستم بى حساب حكومت اموى مخصوصا نسبت به شيعيان و تصفيه حساب حكومت با شيعه بود .

مـظالم حكومت اموى بى حد و حصر و در شمار نمى آيد كه ما فقط به چند نمونه آن اشاره مى كنيم :



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

عزاداران ما پست را به بچه‌هایشان بدهند. مداح به بچه‌اش بگوید "تو بیا بخوان". رییس هیأت به بچه‌اش بگوید "تو بیا رییس هیأت شو". به چه دلیل این حرف را می‌زنیم؟ به دلیل حدیث. حدیث داریم وقتی می‌خواهی به فقیر پول بدهی، خودت نده. به بچه‌ات بده بگو "تو به فقیر پول بده".
 
در محضر مبارك امت حزب الله هستیم و در آستانه‌ محرم 89. من بیست نكته برای محرم یادداشت كردم. تذكراتی است كه اگر گوش داده شود مفید است. از خودم هم نیست. یا از قرآن است یا از روایات است یا از فتوای مراجع است.

یكی اینكه بانیان عزاداری اگر نذر روز خاص دارند، كاری نمی‌شود كرد. یعنی شكر روز تاسوعا را نمی‌شود عاشورا شربت داد. تاسوعا برای تاسوعا است، عاشورا برای عاشورا. اگر نذر كردید كاری نمی‌شود كرد. اما اگر نذر نكردید، همینطور می‌خواهید خرج بدهید این خرج‌ها را تقسیم كنید. یك مدیریت بكنید. مسأله‌ی مدیریت را قدیم فكر می‌كردیم برای استاندارها و فرماندارها است. اخیراً متوجه شدیم كه حتی كوچك‌ترین چیز مدیریت می‌خواهد.

مثلاً این خلبان‌ها، هواپیماهای مسافربری دو تا خلبان دارد. شكمشان مدیریت دارد. یعنی اگر این كتلت می‌خورد و گوشت می‌خورد باید او نان و پنیر بخورد. چون اگر هردو كتلت بخورند، دو تا خلبان، یك وقت گوشت مسموم باشد، حال هردو خلبان به هم می‌خورد، هواپیما پایین می ‌افتد. یعنی شكم هم مدیریت می‌خواهد.

چه غذایی، چه ساعتی، چه ... تمام بیماری‌ها نمی‌گویم. بخشی از بیماری‌ها به خاطر این است كه ما در غذا خوردن مدیریت نداریم. عرض كنم به حضور جنابعالی كه صبح بلند می‌شود می‌گوید: به نظرم سردی‌ام كرده. چای دارچین می‌خورد. بعد می‌گوید: گرمم شد، خیار می‌خورد. دومرتبه می‌گوید: سردم شد، زنجبیل می‌خورد. باز می‌گوید: گرمم شد، كاهو می‌خورد. باز می‌گوید: گرمم شد هندوانه می‌خورد. هی سردش شد، گرمش شد، اگر هیچ چیزی نخورد، خوب می‌شود.



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :
[تصویر: vqtcwaumtyqprllsz8uh.jpg]
متین دو هنجره شخصی هستش که به قول خودش و طرفدارانش پدر سبک راک شرقیه.این خواننده توی این چند سال طرفداران زیادی پیداکرده و به دلیل استفاده مکرر و مشکوک از علایم شیطان پرستی در اجراها و عکس هاش متهم به شیطان پرست بودن شده البته دوستان توجه کنند که فراماسونر ها و شیطان پرستان شیطان رو نمی پرستن بلکه از شیطان به عنوان نمادی برای مبارزه با ادیان دیگر استفاده میکنند و همانطور که سایت کلیسای شیطان اعلام کرده:شیطان پرستی بی دینی است... خود پرستی است ...ما خودمان را میپرستیم ...شیطان پرستی ماده گرایی(ماتریالیسم) است..مذهبی که در آن نیاز به توضیح هیچ کدام از کارهایمان به هیچ کس نداریم .شیطان پرستی اعتقادی به وجود خدا بهشت و جهنم ابلیس فرشته ...ندارد.


ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

اهميت نهضت امام حسين (ع)كه به صورت يكي از شورانگيزترين حماسه‌هاي تاريخ بشريت درآمده، نه تنها از اين نظر است كه همه ساله نيرومندترين امواج احساسات ميليون‌ها انسان را برمي‌انگيزد و مراسمي پرشورتر از همة مراسم ديگر به وجود مي‌آورد، بلكه اهميت آن بيشتر بدين خاطر است كه هيچ‌گونه محرّكي جز عواطف پاك ديني و انساني ندارد. اين تظاهرات پرشكوه كه به خاطر بزرگ‌داشت اين حادثة تاريخي انجام مي‌گيرد و برخلاف ديگر تظاهرات، نيازمند هيچ‌گونه مقدمه‌چيني و فعاليت تبليغاتي نيست، از اين جهت در نوع خود بي‌نظير است.

نكته‌اي كه براي بسياري از كساني كه از دور دستي بر آتش دارند هنوز به درستي روشن نشده و همچنان به صورت «معمّايي» در نظر آنها باقي مانده اين است كه، چرا اين‌قدر به اين حادثة تاريخي اهميت داده مي‌شود؟ چرا امروز كه از حزب اموي و دار و دستة آنها اثري نيست و قهرمانان اين حادثه مي‌بايست فراموش شده باشند، اين ماجرا رنگ ابديّت به خود گرفته است؟ پاسخ اين سؤال را بايد در لابه‌لاي انگيزه‌هاي اصلي اين انقلاب جستجو كرد. تجزيه و تحليل اين مسئله براي كساني كه از تاريخ اسلام آگاهي دارند، پيچيده و دشوار نيست.



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از حوزه نیوز، حضرت آيت‌الله سبحاني به پرسشی پيرامون چرايي اقامه نماز با دست باز از سوي شيعه و نيز بستن دست‌ها از سوي اهل سنت پاسخ داد.

متن اين پرسش و پاسخ حضرت آيت‌الله سبحاني به شرح ذيل است:

چرا شيعيان با دست باز نماز مي‌خوانند؟
قرار دادن دست راست بر روي دست چپ در نماز (دست بسته نماز خواندن) از اموري است که استحباب آن بين فقهاي سه مذهب از مذاهب چهارگانة اهل سنّت مشهور است: حنفي‌ها مي‌گويند: روي هم گذاشتن دست‌ها در نماز، سنّت است و واجب نيست، و براي مرد بهتر است که کف دست راستش را بر پشت دست چپ، زير ناف قرار دهد، و زن دست‌ها را بر سينه‌اش بگذارد.



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

آشكار شدن دعوت پیامبر در مكه مكرمه باعث شد كه سران قریش چون ابوسفیان و ابوجهل و دیگران كه از مقام و منصب بالایی در شهر برخوردار بودند، با بدگویی از پیغمبر و آزار رساندن بدو و یارانش و نسبت دادن شاعری، دیوانگی و ساحری به او، وی را مورد اذیت قرار دهند. از طرف دیگر با اجرای برنامه‌هایی چون طرح محاصره پیامبر و خاندانش به مدت سه سال و توطئه كشتن او سعی در خاموش كردن چراغ رسالت داشتند. اما با تحمل و صبوری پیامبر و یارانش از یك سو و گسترش روزافزون اسلام از سوی دیگر این دشمنی‌ها در روند تكامل دین و آیین نبوی تاثیری نگذاشت و نهایتاً با هجرت پیامبر به مدینه تمامی توطئه‌ها خنثی شد. مهاجرت مسلمانان از مكه به مدینه باعث از دست دادن مشاغل آنان شد چرا كه حرفه آنان داد و ستد و بازرگانی بود و مردم مدینه عمدتاً به كار كشاورزی مشغول بودند لذا جهت كسب درآمد یا باید به مكه می‌رفتند كه دشمنان با بیرون راندنشان از شهر این فرصت را از مسلمانان گرفته بودند و یا باید خط بازرگانی مكه را به خطر بیندازند تا از این طریق بتوانند راه را برای تجارت و بازرگانی برای خود هموار كنند. به همین دلیل جنگ‌های زیادی بین مهاجران مسلمان با كاروان‌های بازرگانی مكه صورت گرفت كه با مراجعه به تاریخ اسلام می‌توان به جوانب مختلف آن آگاهی یافت آنچه كه حائز اهمیت است ریاست این جنگ‌هاست كه عمدتاً با ابوسفیان حاكم مكه بوده است و این امر نشان از دشمنی دیرینه او با پیامبر و اسلام است اما نهایتاً پس از فتح مكه به دست مسلمانان او نیز به اجبار مسلمان شد تا جایی كه پیامبر فرمود او را در جایی قرار دهند تا لشكریان از پیش روی او بگذرند. ابوسفیان چون عظمت مسلمانان را دید به عباس عموی پیامبر گفت: پادشاهی پسر برادرت بزرگ شده است! عباس گفت: وای بر تو این پیغمبری است نه پادشاهی ... .



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

آنچه در این این جا به آن پرداخته خواهد شد، موضوعاتى است كه هر كدام به حادثه عاشورا و عزادارى امام حسین علیه السلام به نحوى مرتبط است.
الف)گروهى بر این باورند كه یزید كافر است؛ به دلیل همان سخن یزید كه ابن جوزى نقل كرده كه پس از آن كه سر امام حسین را به شام بردند یزید مردم را جمع كرد و در حالى كه با چوب بر سر و دندان امام مى‏زد، شعر زیر را مى‏خواند:
لیت اشیاخى ببدر شهد و اجزع الخزرج من وقع الأسل ‏لأهلوا و استهلوا فرحاً ثم قالوا یا یزید لا تشل... لعبت هاشم بالملك فلا خبر جاء ولا وحى نزل‏.



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

نقد نظام آموزشی از منظر استاد مطهری

مجتهد

در ادامه مرور و مطالعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری، با تأکید بر نیازها و مقتضیات جامعه جوان کشورمان و در فصل فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، یکی دیگر از آثار ارزشمند و ماندگار آن متفکر و کارشناس برجسته اسلامی را با هم مورد تأمل و تدبر قرار می دهیم. باشد که همه متولیان و تصمیم گیران امر تعلیم و تربیت دینی با الهام از آموزه های آن معلم فرزانه، زمینه های رشد و شکوفایی نسل تو و طراحی و ترسیم فرآیند نظام آموزشی و پرورشی کشورمان را فراهم سازند.

کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» محصول تلاش علمی و آموزشی متفکر شهید استاد مرتضی مطهری طی سالهای 51 تا 52 (در جمع دبیران و تعلیمات دینی) و نیز انجمن های اسلامی پزشکان می باشد، که ذیلاً با عنایت به لزوم آشنایی نسل جوان و مدیران و برنامه ریزان تعلیم و تربیت با آثار ماندگار آن استاد فرهیخته تنظیم و تدوین می گردد.



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :


روز غدیر، عید ولایت و یادآور امامت راستین و فضیلت هاى متعالى ‏امیر مومنان على(ع) است.


یکى از جلوه‏هاى ‏زیباى بزرگداشت غدیر در زیارت مخصوص امام على(ع)در روز غدیر مشاهده مى‏شود. کلمات آن زیارت زمزمه روح نواز امام هادى(ع) است ‏و تاریخ صدور آن سالى است که معتصم خلیفه عباسى آن حضرت را به ‏بغداد احضار کرد. در این موقعیت، حضرت به زیارت‏امیرمومنان(ع)شتافته و این میراث ماندگار را به ‏یادگار گذاشت.

محتواى زیارت درباره فرهنگ غدیر و زندگى شکوهمند امام‏على(ع) است و موارد زیر از محورهاى مهم آن شمرده مى‏شود.

فضائل امام على در قرآن

در زیارت غدیر از آیه ولایت ‏یاد شده است که مى‏فرماید:  سرپرست و ولى شما تنها خدا است و پیامبر او و آنها که ایمان‏آورده‏اند، همانها که نماز برپا مى‏دارند، و در حال رکوع زکات‏مى‏دهند؛ و کسانى که ولایت‏خدا و پیامبرش و افراد با ایمان رابپذیرند، پیروزند، زیرا حزب و جمعیت‏خدا پیروز است.

مفسران اهل سنت و شیعه در شان نزول این آیه به نقل از ابوذرچنین مى‏نویسند: ابوذر گفت: من به دو چشم خویش دیدم و به دو گوش‏خود شنیدم و چنانچه خلاف آن را نقل کنم، نابینا وناشنوا گردم.

که پیامبر(ص)فرمود: على پیشواى نیکان و قاتل کافران است. هر کس او را یارى‏کند، از ناحیه خداوند یارى مى‏شود و هر کس او را تنها بگذارد،خدا او را خوار مى‏سازد.

بدانید من روزى نماز ظهر را با پیامبر(ص)خواندم. فقیرى کمک‏خواست؛ اما کسى چیزى به او نداد. در این حال سائل دستهاى خویش‏را به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! تو شاهد باش که من در مسجدپیامبر(ص)کمک خواستم اما کسى به من کمک نکرد.

على(ع) که در حال رکوع بود و انگشتر در دست راست‏خویش‏داشت. به سائل اشاره کرد. سائل به سوى حضرت رفت و خاتم ازانگشتر حضرت بر گرفت. رسول گرامى اسلام که این منظره رامشاهده کرده بود.- پس از نماز خویش دست‏به دعا برداشت و فرمود:

خدایا، موسى از تو خواستار شرح صدر وآسانى کار و باز شدن گره‏زبان خویش براى فهماندن کلامش شد و از تو واست‏برادرش هارون راوزیر و پشتیبان و شریک درکارش قرار دهى و تو در پاسخ اوفرمودى:(سنسد عضدک باخیک و نجعل لکما سلطانا فلا یصلون الیکمابآیاتنا)بزودى بازوان تو را به وسیله برادرت محکم و نیرومندمى‏کنیم و براى شما سلطه و برترى قرار مى‏دهیم و به برکت آیات مابر شما دست نمى‏یابند.

خدایا، من محمد پیامبر و برگزیده تو هستم. خدایا، به من سعه‏صدر و آسانى در کار عطا کن و على را که از اهل من است. وزیرو پشتیبان من قرار بده.

پس سوگند به خدا هنوز کلام پیامبر(ص)تمام نشده بود که جبرئیل‏نازل شد و گفت: اى محمد! بخوان: انما ولیکم‏الله و رسوله...

این شان نزول را علاوه بر محدثان و مفسران شیعه بسیارى ازاهل سنت نیز نقل کرده‏اند.

امام هادى(ع)در نامه‏اى که به اهل اهواز ارسال داشت ‏بر آنچه‏در این زیارت درباره آیه ولایت آمده تاکید ورزیده، مى‏فرماید:

صحیح‏ترین خبرى که قرآن به صحت آن نیز گواهى داده است‏حدیثى است‏که به اتفاق نقل شده است که پیامبر گرامى اسلام فرمود: من دوجانشین و در تعبیر دیگر دو چیز گرانبها براى شما باقى‏مى‏گذارم: کتاب خدا و عترت. اگر به این دو چنگ زنید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو ازیکدیگر جدا نمى‏شوند تا در حوض بر من وارد شوند.

ما شواهد این حدیث را آشکارا در آیه (انما ولیکم‏الله ورسوله...) مى‏بینیم. «ثم اتفقت روایات العلماء فى ذلک‏لامیرالمومنین(ع)انه تصدق بخاتمه و هو راکع‏» سپس روایات‏دانشمندان به اتفاق بیانگر آن است که این آیه شریف درباره امیرمومنان(ع)نازل شد آن هم زمانى که حضرت در حال رکوع انگشترش راصدقه داد. سپس رسول گرامى آن را به روشنى بیان کرد و فرمود: هرکس من مولاى اویم على مولاى اوست. خدایا، هر کس على را ولى باشدتو نیز او را ولى باش و هر کس با او دشمن باشد تو نیز او رادشمن باش؛ و در حدیث دیگر مى‏فرماید: على قرض هاى مرا پرداخت‏مى‏کند و او بعد از من خلیفه شما است.

نوشته : عبدالزهرا    نظرات :
نقد دیدگاه های اهل سنّت درباره حدیث غدیر(1)

نويسنده:سیدمحمود مدنی
در این نوشته در پی آنیم که تمامی توجیهات و عذرهای اهل سنت در نپذیرفتن حدیث غدیر به عنوان یکی از نصوص امامت و خلافت بلافصل علی(ع) را بررسی کنیم و منصفانه به قضاوت بنشینیم که آیا این حدیث چنانکه شیعه مدعی است دلیل خلافت علی(ع) است یا نه؟

ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :
غدیر خم و سقیفه بنی ساعده(2)


نويسنده: جهانبخش ثواقب

استنادهای شیعه

در آثار شیعه به مواردی استناد می شود که بر رخداد واقعه غدیر در زمان پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله)دلالت دارد و نمی توان آن را جریانی ساختگی توسط شیعیان در دوره های بعد قلمداد کرد. اهم این استنادها به شرح زیر است:
1 عدم بیعت حضرت علی(علیه السلام) با خلیفه برگزیده در اجتماع سقیفه;
2 سخنان ایشان در اعتراض به تصمیم شورای سقیفه و دفاع از حق خود که گزیده هایی از آن در نهج البلاغه آمده است;
3 موضع گیری بنی هاشم و برخی یاران حضرت علی(علیه السلام) در برابر جریان سقیفه و عدم بیعت آنان با خلیفه تا مدتی;
4 پیشنهاد عباس عموی پیامبر(صلی الله علیه وآله) و حتی ابوسفیان به حضرت علی(علیه السلام) برای پذیرش بیعت آنان به خلافت با وی و حمایت از او;
5 سخنان حضرت فاطمه(علیها السلام) و دفاع او از حق حضرت علی(علیه السلام) در خطبه فدکیه در حضور خلیفه و بزرگان انصار و مهاجر در مسجد مدینه و در دیدار با زنان انصار در منزل و... ;


ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :


نويسنده:جهانبخش ثواقب

چکیده

پژوهش حاضر درصدد بررسی این پرسش مهم است که آیا در ماجرای سقیفه که دوباره یا کمی بیشتر پس از واقعه غدیر رخ داد و گروه های رقیب درباره جانشینی رسول خدا(صلی الله علیه وآله) گفت و گو کردند، به حدیث غدیر استناد شد یا خیر؟ پس از تبیین اجمالی این دو حادثه تأثیرگذار در تاریخ اسلام و بیان مشابهت ها و تفاوت های آن دو، به منظور نزدیک شدن به هدف پژوهش، گزینه های متصوّر درباره رخداد یا عدم رخداد واقعه غدیر و نیز فرض های عدم استناد به غدیر در سقیفه، مطرح و تجزیه و تحلیل خواهد شد. هم چنین در این مقاله، در مورد استنادات شیعه مبنی بر رخداد واقعه غدیر و نیز تبیین شیعی جانشینی پیامبر(صلی الله علیه وآله) بحث شده است.
غدیر خم و سقیفه بنی ساعده


ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :
علی ، غدیر ، ولایت

 

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله همراه حاجیان حجة الوداع به منطقه غدیر خم رسیدند . حضرت امر فرمود که منبری از جهاز اشتران فراهم سازند . سپس خطبه ای طولانی ایراد فرمودند . در آغاز سخن حمد و سپاس خدا را کرده و می فرماید ...

الحمد لله الذى علا فى توحده ، و دنا فى تفرده ، و جل فى سلطانه ، و عظم فى اركانه ، و احاط بكل شئ علما و هو فى مكانه ، و قهر جمیع الخلق بقدرته و برهانه.



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :

زنان راوى غدیر

شواهد موجود در كتب تاریخى گویاى این حقیقت است كه پیامبر اكرم(ص) از آغاز رسالت‏با رویكرد عمده زنان به آیین توحیدى روبرو شد. اولین پذیرنده اسلام (خدیجه)، (1) اولین شهیده (سمیه) (2) و بانوانى كه از سابقین و مهاجران شمرده مى‏شدند (3) نمونه روشنى از مشاركت زنان در عرصه‏هاى اجتماعى را به نمایش مى‏گذارند.

حضور زنان در حجة الوداع بارزترین و ماندگارترین نوع شركت در صحنه‏هاى اجتماعى است. اخبار فراوانى كه به وسیله راویان زن از این مراسم عظیم نقل شده، گویاى تلاش گسترده زنان در پاسدارى از این میراث مقدس است. دستاوردهاى بانوان در عرصه اخبار غدیر به دو گروه عمده تقسیم مى‏شود:

الف. اخبار زنان صحابى

در سال دهم هجرى، با اعلام پیامبر(ص)، مؤمنان بسیارى از شهرهاى مختلف به سوى مدینه روان شده، در حومه شهر مسكن گزیدند و به انتظار موسم حج نشستند; حجى كه بعدها به حجة‏الوداع، حجة‏الاسلام، حجة‏البلاغ، حجة‏الكمال، حجة‏التمام شهرت یافت. پیامبر اكرم(ص) روز شنبه، پنج‏یا شش روز قبل از آغاز ذى‏حجة، از مدینه حركت كرد. در این سفر همه زنان و اهل بیت پیامبر با وى همراه بودند. (4) گروهى از این بانوان حدیث غدیر را نقل كرده‏اند; كه نام و روایتشان چنین‏است:



ادامه متن ...
نوشته : عبدالزهرا    نظرات :
به روایت لینک:
هيئت پنج تن آل عبا شهرستان قاين : [ بازدید ]
پاسخ به شبهات اهل سنت : [ بازدید ]
امامزاده میرعبدالله بزن آباد : [ بازدید ]
دلنوشته های دو دختر شهید : [ بازدید ]
پیامبر امید : [ بازدید ]
در کوی عشق : [ بازدید ]
آپلود فایل : [ بازدید ]
نماینده قاین (موسی قربانی) : [ بازدید ]
قالبهای زیبا برای وبلاگ های مذهبی : [ بازدید ]
ادامه لینکها ...
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.